Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Odeslání neschopenky - které složce zaměstnance

Dobrý den,

rád bych se zeptal na otázku týkající se neschopenky. Pokud jsem v pracovní neschopnosti a chci poslat neschopenku, musím jí poslat rovnou na centrálu mého zaměstnavatele, nebo stačí, pokud jí odnesu na pobočku, kde pracuji? Je v tomto případě vedoucí této pobočky povinný ji odeslat na vedení společnosti?

Děkuji za odpověď

karlosrio

Odpověď:

Dobrý den,

dle zákoníku práce a zákona o nemocenském pojištění je třeba doručit neschopenku zaměstnavateli. Zákon nicméně neuvádí, zda postačuje doručit neschopenku na pobočku zaměstnavatele, či zda je nutné neschopenku doručit do sídla zaměstnavatele. Dle § 503 občanského zákoníku je však vedoucí organizační jednotky či pobočky oprávněn zastupovat zaměstnavatele, je tedy oprávněn přijímat neschopenky.

Ve Vašem případě tedy bude dostačující, když doručíte neschopenku vedoucímu organizační jednotky či pobočky.

S pozdravem,

Vaše Férová nemocnice

 

12.1.2017

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS