Právní poradna Často kladené otázky Dokumenty ke stažení
 
Chci svůj porod
Souhlas a rozhodování pacienta
Zdravotnická dokumentace a lékařské tajemství
Řešení sporů
Platby ve zdravotnictví
Děti a rodiče, porod
Očkování
Léky
Práva osob s duševní nemocí
Těžce nemocní a umírající
Lékařské posudky a neschopenky
Práva seniorů ve zdravotnictví
Jak si sehnat právníka?

velikost textu AA původní

Právní poradna pro pacienty

dotaz do poradny můžete vložit zde

Dotaz:

Doba na vyčerpání poukazu

Dobrý den Rád bych se zeptal, jak dlouho trvá platnost poukazu do lázní. Dostal jsem doporučení do lázní a schválili mi ho. Je tu ovšem problém. Sám jsem si návrh doručil na pojišťovnu v Břeclavi 28.11.2014. Dva dny před vánocemi jsem dostal dopis z lázní, že mám nastoupit 4.1.2015. Bohužel jsem onemocněl. Tak jsem volal na ubytovací kancelář, aby mi upravili dobu nástupu a tam jsem se dozvěděl, že musím nastoupit nejpozději 16.1.2015. Pokud nenastoupím, že mi poukaz propadne a musím si žádat znovu, což mi příjde nesmyslné. Můžete mi prosím poradit co mám dělat??? Děkuji Jersák

fire900blade

Odpověď:

Dobrý den,

doba platnosti poukazu do lázní se liší v závislosti na konkrétní diagnóze a typu péče (komplexní x příspěvková). Bez znalosti dalších údajů Vám nemůžeme říci, jestli lázeňské zařízení postupovalo podle právních předpisů.

Protože Vám byl poukaz vystaven ještě v roce 2014, stalo se tak na základě Vyhlášky č. 267/2012 Sb. o stanovení indikačního seznamu pro lázeňskou péči. Pokud znáte číslo indikace (mělo by být uvedeno na poukazu), můžete si v příloze vyhlášky najít, kdy nejpozději musíte nastoupit k pobytu.

Zároveň u komplexní lázeňské péče musíte k pobytu nastoupit v naléhavých případech do 1 měsíce od vystavení návrhu, v jiných případech do 3 měsíců. U příspěvkové lázeňské péče je platnost návrhu 6 měsíců. Upozorňuji, že doba se počítá od vystavení návrhu praktickým nebo odborným lékařem, nikoliv od schválení posudkovým lékařem.

Jako řešení Vám v prvé řadě doporučujeme pokusit se znovu o domluvu s ubytovací kanceláří lázní. Pokud toto nepomůže, zkuste se obrátit na svou zdravotní pojišťovnu. Některé mají pro podobné případy zřízeny speciální telefonní linky, případně můžete kontaktovat odbor lázeňství či posudkového lékaře.

Vaše Férová nemocnice

21.1.2015

zpět na přehled dotazů

 
Tvorba webových stránek - Webdesign Brno Fotografie poskytla mediabanka isifa Image Service RSS